Ompelu jäi pariksi viikoksi ihan kokonaan, mutta kun viimein sain itseni yläkertaan, pari vuotta sitten aloittamani kuukauden blokkityö alkoi houkuttaa. Yksi tähtisatsi oli vielä ompelematta, joten tartuin siihen. Hitaastihan se eteni, useampana iltana niitä ompelin, mutta tänään sain ne vihdoin valmiiksi.

1327866083_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Seuraavassa vaiheessa nuo isot tähdet asetetaan kulmittain ja ommellaan sivukolmioiden avulla kehyksiksi keskustan ympärille. Kolmioihin varastoistani ei kuitenkaan löytynyt riittävästi sopivan väristä kangasta, joten jouduin tilamaan sitä Rapakon takaa. Menee siis hetki ennen kuin pääsen tässä työssä eteenpäin.

**************************

For over two weeks I did not sew at all. But as I finally got myself to go to the sewing place, the star project took my attention right away. There was still one set of star blocks to be sewn, so I started with them. Slowly but surely I got them finally finished today. In the next phase the larger stars are set on point and sewn with side triangles into strips around the centerpiece. But for the triangles I didn't have enough suitable fabric, so I had to order some from Rapakontakaa.com. That's why it takes a while before I can continue with this block of the month quilt again.