Eilisillan aikaansaannokseni on tässä:

 1285434086_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Normaalisti kasvatamme avomaan kurkut itse, mutta tänä keväänä taimikasvatus ei ensimmäisellä kerralla onnistunut ja toisella kerralla ne olivat niin myöhässä, että satoa tuli yksi ainoa kurkku! Ja kun olen aina säikönyt kurkut itse, kaupan kurkkuja on turha tarjoilla nuorisollemme, joten onneksi Siippa Kouvolassa käydessään bongasi vielä kelvollisia kurkkuja sikäläisestä S-Marketista.

Vaikken erityisemmin pidä ruoanlaitosta, kehittelin itse salaattireseptin, kun teki mieli perunasalaattia mutta hiilihydraatteja välttelevä dieetti sen nauttimisen esti: omenaa, sipulia, etikkakurkkuja pieniksi kuutioituna, kastikkeeksi majoneesin, sinapin, suolan, sokerin ja omenaviinietikan sekoitus. Itselleni siihen on tullut suoranainen himo: mitä isomman satsin teen, sen nopeammin se kulhosta katoaa...

*******************************************

My accomplishment from yesterday evening are these cucumbers that I'm used to doing every autumn. Normally we get them from our own garden, but this year something went wrong with the plant breeding and when DH bought new seeds, the plants were so late that we only got one single cucumber!. Luckily he happened to find some in the shop, because it's no use trying to feed our youth with anything other than mother's vinegar cucumbers.

I'm not too anxious a cook, but now I developed a recipe of my own, since I would have liked to eat potato sallad, but my low-carb diet wouldn't allow eating it. So I mixed instead apple, onion and vinegar cucumber cubes, and made a sauce from mayonnaise, mustard, salt, sugar and apple vinegar. I simply can't resist it: the more I make the quicker I eat it...