Torstaita varten ompelin malliksi muutaman joulukortteihin tarkoitetun paperiompelumallin - samoja joita tein viime joulunakin, mutta kun ne kortit menivät silloin postiin...

1321992550_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olen pitkään ihaillut netissä toisten tekemiä mukimattoja (mug rug), ja nyt päätin kokeilla sellaista jouluaiheisena. Minusta se on ihan kiva idea kattaukseen, ja valmistuu nopeammin kuin tabletti. Tämän kooksi tuli 6 x 9 tuumaa, joten siihen mahtuu mukavasti glögimuki ja torttulautanen. Pedanttiseen tapaani mietin, että kuvaosio täytyy laittaa oikealle: lautanenhan pidetään koko ajan samassa kohdassa, mutta mukista juotaessa tuo kuva tulee välillä sentään näkyviin. Silmänisku Ehtisinköhän tehdä vielä seitsemän samanlaista lisää... Riittävätköhän käyttämäni kankaat...

1321992585_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

*********************

I did some paper piecing for Christmas cards to show my students on Thursday - these are the same patterns I sewed last Christmas, but I naturally used the cards then...

For a long time I have been admiring different kinds of mug rugs I've seen in other quilters' blogs. Now I decided to try one myself, because I like the idea and they are quicker to do than place mats. This one is 6" x 9", just suitable for a smaller plate and mug. Being as meticulous as I am, I carefully studied the placement of the two parts: the plate stays where it's once placed, but the mug is lifted while drinking, so the panel will be visible every now and then. Silmänisku 

I wonder if I can find the time to make seven more... And I wonder if I have enough of all the fabrics I used for it...