Hirveä stressi on päällä työasioiden vuoksi, jouluvalmisteluihin ei ole juuri ollut aikaa. Toivon mukaan huomisen jälkeen helpottaa...

Blogipohjan vaihdoin kahteenkin kertaan, kun en ensimmäisellä kerralla oikein mieleistäni löytänyt. Tämä jälkimmäinenkin on siinä mielessä kyseenalainen, että tuo sinisyys syö värit omista kuvista. Mutta tällä mennään nyt uuteen vuoteen, täytyy sitten etsiä parempaa paremmalla ajalla. Onneksi opetustöitä on vasta toukokuussa, niin saan toivon mukaan ruuhkan ja keskeneräisiä töitä purettua kevään aikana.

Ulkona tuulee ja pyryttää, lenkille en taida mennä, mutta viideltä kylläkin kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Siitä on tullut yksityinen jouluun rauhoittumisperinteeni, kun lapsia en ole enää vuosiin saanut mukaani. Hiljentymiseen jää aikaa jo ennen tilaisuuden alkua, kun paikalla täytyy olla hyvissä ajoin saadakseen kohtuullisen istumapaikan: on mukava vain istua hiljaa unohtaen kaiken hössötyksen ja muistellen lapsuuden jouluja...

Tässä pyryn vastineeksi kuva vähän aurinkoisemmasta pakkasaamusta, kun ilma oli silloin täynnä miniriikkisiä lumihiutaleita. Se aiheutti taivaalle tuollaisen upean, sateenkaarimaisen valoilmiön

 1292757522_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

I'm terribly stressed over one issue at work, so even Christmas preparations have been partially on hold. Hopefully it gets easier after tomorrow...

I changed my blog background once and then again as I wasn't quite satisfied with my first choice. This one isn't ideal either, since it seems to take off all colour from my own photographs. But it'll have to do for the time being, I'll put some effort to it next year... As it happens I'm quite happy with the fact that I'll have some teaching in May the next time, so I can dedicate my time to all unfinished quilt projects and other stuff that has been waiting for my attention the whole fall.

It is windy and snowy outside so I probably will skip my daily walk today. But I shall go to church to sing and listen to the most beautiful Christmas songs - a personal tradition of mine since for years I haven't managed to get company from my children any more. But I love to sit there and forget all the fuss for a moment: in order ro get a proper seat I have to go there early, so even before it starts there's plenty of time for silence and memories...

Above there is a picture of a more sunny and frosty winter morning when the air was filled with tiny snowflakes and it brought up an interesting rainbow-like halo around the sun...