Täysin suunnittelematta, nuoren kollegan vauvakuvan nähdessäni tämä idea oli heti päässä. Ihan muuta olin suunnitellut tekeväni tälle vauvalle, ja "tiedustelujoukot" onnitteluja ja lahjoja vievän toisen kollegan muodossa olivat vakoilleet minulle uuden tulokkaan asumuksen värimaailmaa. Mutta sitten sähköpostiin tupsahti tuo kuva, ja jossain naksahti - kai se jonkin sortin lamppu välähti, koska näin heti mielessäni sydämen. Hymy Raportoidut värit olivat beige ja hento keltainen, joista jälkimmäiseksi valitsemastani kankaasta ja hennosta sävystä en ole aivan varma, toivottavasti ei ole liian keltainen. Vauvan kasvoja en ole toistaiseksi hennonnut tuosta kuvastakaan piilottaa, koska niiden ilme aiheutti sen naksahduksen ja on siten oleellinen osa tätä työtä.

1267734227_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Koristeiksi olin miettinyt pitsejä ja jotain kimaltavaa, mutta sitten Sinellin nappihylly veti puoleensa, ja sieltä tarttuivat mukaan sekä pikkutähdet ja sydämet että mielestäni aivan liikuttavat jalka- ja käsinapit sekä pieni mekkonen, joiden hento vaaleanpunainen viestittää sopivasti tyttövauvan olevan kyseessä. Samaisesta nappipussista jäivät vielä reserviin sininen ja valkoinen setti, saa nähdä mistä ne löytävät aikanaan paikkansa...

1267734257_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Omien varastojen kätköistä löytyivät huuto.netistä huudetut pitsisydämet ja helminauha sydäntä ympäröimään.

1267734285_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tätä oli ihana tehdä: ei "synnytystuskia" ja toteutus eteni nopeasti, työ valmistui kahdessa illassa. Se on kiinnitetty silittäen applikaatioharsolla maalareiden käyttämälle pahvipohjalle, ja takana on ripustuslenkki, josta sen saa seinälle roikkumaan.

**********************************************************

A young colleague of mine had a baby recently and for some reason I felt that I had to do something for the baby. Another colleague had made "camouflaged" inquiries for me when visiting her and delivering our presents for the newborn and reported me the colours of the nursery. But then one day this new mother sent an e-mail with a picture of the baby and - something snapped in my head: I saw this heart in my mind. Reported colours vere beige and subtle yellow, so I grabbed my neutrals stash and the yellow rose print - hopefully not too yellow - and this is the result. I think it was the adorable expression on the baby's face that caused the snap, so I haven't covered the face in the picture. It is so elementary for the finished piece.

Some lace and bling were in my plan, and additionally I felt the call of the button stand in a craft shop and saw both the small stars and hearts but above all the touching little hand and foot buttons and the little dress button that I just had to have. They are pink so they are a suitable code to tell that that the this is a baby girl in the picture. The pearl band and the lace heart I dug out of my storage boxes. 

This one was fun and easy to do: No "labor" pain, and quickly finished. It has been fastened with fusible web on pretreated carton board that painters use, and it can hang on the wall as well.